Vermogensbeheer voor iedereen - op een manier die bij u past

Optimix is een persoonlijke vermogensbeheerder voor particulieren, ondernemers en stichtingen. Wij vinden het belangrijk dat iedereen gebruik kan maken van onze producten en diensten, ook mensen met een beperking.

Op deze pagina leest u hoe wij omgaan met toegankelijkheid. We denken graag met u mee. Komt u ergens niet uit? Neem dan contact met ons op of kom langs bij ons op kantoor.

Samen zoeken we naar een passende oplossing.

Toegankelijkheid van de website

Onze website voldoet aan de internationale toegankelijkheidsrichtlijnen (WCAG 2.1, niveau A en AA). Dat betekent dat de site toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen, ook voor wie bijvoorbeeld slechtziend, doof, slechthorend of motorisch beperkt is. 

Heeft u moeite met lezen of kijken? Dan kunnen de volgende opties u wellicht helpen:

  • De website is tot 400% te vergroten zonder verlies van informatie
  • U kunt navigeren met het toetsenbord via de Tab-toets
  • De meeste pagina’s zijn bruikbaar met een schermlezer of spraakherkenningssoftware
  • De teksten zijn geschreven op B2-niveau

Aanbevolen browsers

Voor een optimale en veilige ervaring adviseren wij het gebruik van de meest recente versies van de browsers Microsoft Edge, Google Chrome en Mozilla Firefox, 

Gebruikt u een oudere versie? Dan kunnen sommige functies beperkt werken. Heeft u hier vragen over? Wij helpen u graag verder

Wilt u meer weten over hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens? Bekijk dan onze 

privacyverklaring

Hoe zorgen we dat onze diensten toegankelijk blijven? 

We werken voortdurend aan de verbetering van onze producten en diensten. Daarbij houden we veranderingen in de wet goed in de gaten en volgen we nieuwe ontwikkelingen. Toegankelijkheid is hierin een vast aandachtspunt – bijvoorbeeld als er nieuwe hulpmiddelen komen die technische aanpassingen vragen.

Ook vinden we het belangrijk om te weten hoe onze klanten onze diensten ervaren. Daarom doen we regelmatig klantonderzoek. We vragen ook of onze producten goed bruikbaar zijn voor mensen met een beperking.

Optimix staat onder toezicht van Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB). Als vermogensbeheerder voldoen wij aan de regels voor toegankelijkheid. Als blijkt dat we ergens niet aan voldoen, lossen we dat zo snel mogelijk op. Hiervoor hebben we een duidelijke werkwijze ontwikkeld. We onderzoeken vragen en klachten van klanten en voeren ook zelf controles uit. Zo weten we of onze diensten aan de toegankelijkheidsregels voldoen. Merken wij zelf dat iets niet goed werkt? Dan melden we dat en zorgen we voor verbetering.

Service en ondersteuning

Heeft u meer vragen over toegankelijkheid of over onze dienstverlening? Neem dan contact op met ons secretariaat: 020 -570 30 30. Wij helpen u graag verder. U kunt ook een bericht sturen naar: info@optimix.nl


Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur